Jokainen englannin- ja suomenkielinen aihio muodostaa oman oppimispolkunsa, jossa ideana on, että aihepiiriä lähestytään askel askeleelta. Ensin kielen oppija tutustuu sanoihin kuvien kautta, sukeltaa sitten rikkaaseen puhuttuun kieleen ja tekee erilaisia asioita syntyperäisen puhujan opastamana. Tämän jälkeen samaa kieliainesta (sanastoa ja rakenteita) harjoitetaan monipuolisesti erilaisten tehtävätyyppien avulla. Interaktiivisessa tilassa
(Vaihe / Step 2) oppija joutuu suodattamaan äidinkielisen
puhujan runsaasta kielellisestä aineksesta hänelle tärkeät
sanastolliset ja rakenteelliset vihjeet. Mikäli opastajan puhe
ei aukea heti ensimmäisellä kuuntelukerralla, kohtaa voi
kuunnella niin monta kertaa kuin tarpeelliseksi katsoo. Aihiopolkujen
ydin on, että oppija joutuu jatkuvasti reagoimaan opastajan kehotuksiin
ja pyyntöihin (toiminnallisuus). Siirry aihioihin alta
|
||
Suomi |
Englanti |
|