Kasvustrategia

Markkinoinnin kasvustrategiaa voidaan kuvata markkina/tuote- matriisilla, jossa edellä mainittuja strategioita voidaan toteuttaa.



Markkinoiden valtaamisstrategiassa toiminnan todennäköistä onnistumisprosenttia voidaan arvioida 90 %:ksi, jossa strategiana voi olla kustannustehokkuus. Tuotekehitysstrategiassa taas todennäköinen onnistumisprosentti on 60 %, jossa strategiana voi olla erilaistuminen.
Markkinoiden kehittämisstrategiassa todennäköinen onnistumisprosentti on 30 % ja vastaavasti monipuolistumisstrategiassa 10 %. Kahdessa jälkimmäisessä strategiassa muut tukevat toimenpiteet, kuten verkostoituminen, yhteistyö ja erilaiset kumppanuudet yritysostoineen auttavat onnistumisen todennäköisyyden kasvattamisessa.