Kasvustrategia
Markkinoinnin kasvustrategiaa voidaan kuvata
markkina/tuote- matriisilla, jossa edellä mainittuja strategioita voidaan
toteuttaa.
Markkinoiden valtaamisstrategiassa toiminnan todennäköistä onnistumisprosenttia
voidaan arvioida 90 %:ksi, jossa strategiana voi olla kustannustehokkuus. Tuotekehitysstrategiassa
taas todennäköinen onnistumisprosentti on 60 %, jossa strategiana
voi olla erilaistuminen.
Markkinoiden kehittämisstrategiassa todennäköinen onnistumisprosentti
on 30 % ja vastaavasti monipuolistumisstrategiassa 10 %. Kahdessa jälkimmäisessä
strategiassa muut tukevat toimenpiteet, kuten verkostoituminen, yhteistyö
ja erilaiset kumppanuudet yritysostoineen auttavat onnistumisen todennäköisyyden
kasvattamisessa.