Sytytysjärjestelmä kysymykset

1. 5543
Turbiinimoottoreissa käytetään lähes yksinomaan kapasitiivista sytytysjärjestelmää korkean jännitteen ja minkä muun takia?

1. Kipinän korkean lämpötilan.
2. Kestävyyden.
3. Matalan lämpötila-alueen.
4. Vähäisen virrankulutuksen.

2. 5558
Miksi turbiinimoottorin sytyttimet eivät karstoitu yhtä helposti kuin mäntämoottorin tulpat?

1. Voimakas kipinä puhdistaa sytyttimen kärjet lämmön vaikutuksesta.
2. Sytyttimen kipinöintitiheys on harvempi kuin sytytystulppien.
3. Turbiinimoottorin sytyttimet toimivat matalammassa lämpötilassa.
4. Turbiinimoottorin polttoaine ei sisällä karstoitusta aiheuttavia lisäaineita.

3.
(500. L02 AMP)
Missä osassa turbiinimoottorin kapasitiivista tasavirtasytytysjärjestelmää muodostetaan korkeajännitteiset impulssit?

A. Tasasuuntaajassa.
B. Liipaisumuuntajassa.
C. Katkojan kärjissä.

4.
510. L02 AMP
Irroitettaessa turbiinimoottorin sytytystulppaa varmistetaan, ettei mekaanikko saa tappavaa sähköiskua kytkemällä sytytin pois päältä ja

A. muuntajan sytytinpiirin syöttöjohdin irroitetaan ja sytytystulpan keskielektrodi maadoitetaan moottoriin sen jälkeen kun on odotettu tietty aika johtimen irroituksesta.
B. sytytysjärjestelmä irroitetaan koneen sähköjärjestelmästä avaamalla lämpölaukaisin..
C. sytytysjohdin irroitetaan tulpasta ja tulpan keskielektrodi maadoitetaan moottoriin sen jälkeen kun muuntajan sytytinpiirin syöttöjohto on irroitettu ja odotettu tietty aika.

5.
511. L02 AMP
Jos hermeettisesti suljettu sytytyslaatikko on vioittunut, sen käsittelyssä on noudatettava suurta varovaisuutta koska

A. joissakin sytytinlaatikoissa on radioaktiivista ainetta.
B. joissakin sytytinlaatikoissa on myrkyllisiä kemikaaleja.
C. joutuessaan kosketuksiin ilman kanssa jotkut sytytinlaatikossa käytetyt aineet saavat aikaan tulipalo- tai räjähdysvaaran.

6.
539. L02 AMP
Useimmissa turbiinimoottoreissa käytetyn sytytysjärjestelmän tyyppi on

A. suurivastuksinen.
B. kondensaattori- purkausjärjestelmä .
C. matalajännitteinen.

7.
546. L02 AMP
Miksi turbiinimoottorin sytytysjärjestelmä tarvitsee paljon tehoa?

A. Koska polttoaine sytytetään hyvin korkealla ja korkeassa lämpötilassa.
B. Koska käytetty jännite on erittäin korkea.
C. Koska polttoaine sytytetään korkealla ja alhaisessa lämpötilassa.