Oppilas osallistuu keskustelutehtäviin otsikoiden ja kuvien pohjalta.
Hän lukee kertomuksen juonen reunalauseista tai väliotsikoista
ja kykenee näin suorittamaan osan tehtävistä. Oppilas kuuntelee
toveriensa (tai opettajan) lukeman kertomuksen kokonaan ja osallistuu
kuullun ymmärtämistehtäviin.
Oppilas osallistuu myös tekstin lukemiseen kumppani- tai vuorolukuna
ainakin osittain. Hän kykenee suoriutumaan useimmista tehtävistä
parin, ryhmän tai opettajan tukemana.
Oppilas selviytyy tekstistä ja tehtävistä yhdessä
parin/ryhmän kanssa tai myös täysin itsenäisesti.

Oppilas osallistuu myös tehtäväkirjan projektiluonteisiin
erikoistehtäviin yhdessä muiden kanssa. Oppilas etsii tietoa
Tehtäväkirja M:n marginaalissa olevien kysymysten tai tehtävien
avulla sekä pohtii asioita niiden pohjalta.
|
 |
|