Sivukartta Palaute |
Etusivu
> Perusteet
> 2.7 Kunnossapidon laatujärjestelmät |
Seuraava
| Edellinen |
2.7
Kunnossapidon
laatujärjestelmät
|
|
Kunnossapidon laatujärjestelmän keskeisenä tavoitteena on yrityksen itsensä määrittelemän tuotelaadun pysyvyyttä turvaavan kunnossapitotoiminnan järjestäminen. Laatujärjestelmässä tulee olla määriteltynä vähintään seuraavat kunnossapitotoiminnan tekijät.
Kun näitä äkillisiä tilanteita esiintyy, on ensisijaisesti varmistuttava siitä, että keskeisimmät toimintaperiaatteet kuvataan. Tilanteiden luomat poikkeamat kirjataan ja varmistetaan vielä jälkikäteen. Selkeä laatuongelma on, että kiireellisissä tilanteissa poikkeavien menettelyjen kirjaamiset jäävät tekemättä uusien kiireellisten kunnossapitotoimenpiteiden pakatessa päälle. Lumipallon tavoin kirjaamattomien toimintojen määrä kasvaa, kunnes se on niin suuri, että kirjaaminen jätetään kokonaan tekemättä. Tämän kunnossapitotoiminnossa keskeisen ongelman ratkaisemiseksi on luotava selkeät toimintaohjeet, joissa määrätään,
Kokonaisvaltaisuutta tehostaakseen yritykset pyrkivät liittämään kaikki laadun, ympäristön, työterveyden ja turvallisuuden vaatimukset samaan järjestelmään. |
|
Etusivu > Perusteet > 2.7 Kunnossapidon laatujärjestelmät | Seuraava | Edellinen |