Yrityksellä
on yleensä yrityksen keskeiselle osaamisalueelle perustuva liikeidea.
Menestyäkseen markkinoilla ympäristö- ja kilpailuolosuhteet
on tunnettava. Lisäksi yrityksen täytyy osata tehdä markkinoinnin
kilpailukeinoja koskevat oikeat strategiset ratkaisut.
Markkinoinnin suunnittelu on osa yrityksen suunnittelua. Siinä yrityksen
suunnitellut markkinointitoiminnot kirjoitetaan paperille.
Oheinen verkkoaineisto ohjaa erityisesti pk -yrityksen markkinointisuunnitelman
laatimiseen. Aineiston alkuosassa on markkinointiin ja erityisesti markkinointisuunnitelmaan
liittyvää taustatietoa. Linkkien avulla ohjataan tiedon etsimiseen
myös tämän aineiston ulkopuolelta. Harjoitusten ja tehtävien
avulla voidaan opittuja asioita testata.
Verkkoaineiston II osassa laaditaan ohjatusti markkinointisuunnitelma.
|